piątek, 24 maja 2013

Nocnikowe odpieluchowanie

Poniedziałek: decyzja. Jutro ściągamy pampka na dzień i zaczynamy akcję "pieluchy won"

Wtorek: matka dostaje szału. Wszystko zasikane. Brakło spodenek i majtek. Po południu dłuższy wypad do sklepu. Zakładamy pampka. Wieczorem wielkie pranie oraz palenie w C.O., żeby wszystko wyschło.

Środa: bilans pół na pół. Matka wpada na pomysł nagradzania słodyczami każdego, choćby najmniejszego sukcesu w nocniku. Gumy i paluszki cały czas leżą na oczach, poza zasięgiem rączek Kathleen. Matka przypomina i pyta co 10 min, czy chce siku.

Czwartek: Młoda wstaje rano i mówi: "mama, daj gumkę" (czyt. mamba). Matka idzie do szafki, by wyciągnąć "na oczy" słodycze a tu Kathleen za plecami: "no, mama, brawo i gumka!". Matka padła z wrażenia. Dziecko w ciągu dwóch minutek rozebrało majtki, wysikało się, ubrało i już domagało nagrody. Bilans dnia: 10-0 dla nocnika!

Piątek (dziś): akcja kontynuowana.  Krótki, godzinny spacerek po ogródku bez pampka. Bilans dnia (stan na godz. 20.00) 6-0 dla nocnika! Brawo córko!

Jutro jedziemy na basen, więc pół dnia będzie asekuracyjnie z pampkiem, ale później kontynuujemy akcję. Poza słodyczami (1 mamba, kilka paluszków, ciasteczko - do wyboru) oczywiście są gromkie brawa, piąteczki, żółwika, skakanie, huśtanie i co tylko chcecie. Dziecko wniebowzięte i mega zadowolone z siebie widząc jak matka odstawia taniec radości po każdym sukcesie ;-)

Na noc i dwu-trzygodzinną drzemkę w ciągu dnia zakładam pieluchę (zwykle jest delikatnie mokra). Być może dlatego, że nie potrafi wyjść z łóżeczka. Chyba najwyższa pora zlikwidować parę szczebelków.

Zobaczymy co będzie dalej. 

W nosie mam "dobre rady rodziny i znajomych", że moje dziecko już dawno powinno korzystać z nocnika. Próbowałam pół roku temu i było tragicznie, zrezygnowałam po dwóch dniach. Myślę, że dopiero teraz trafiłam na odpowiedni czas. Póki co, jestem mega szczęśliwa i DUMNA Z MOJEGO DZIECKA.

6 komentarzy:

  1. No i brawo za podejście do tematu i nie uleganie wyścigowi kto pierwszy odpieluchuje dziecko. Super, że teraz maleńkiej udało się temat w mig załapać.
    Ja pierwsze podejście do tematu majtkowego naszej młodszej zaplanowałam na okolice lipca. Oby się udało tak jak u Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę trzymać kciuki!

      Uważam, że nic na siłę. Próbowaliśmy w okolicach 19 miesiąca życia, nie udało się, trudno. Teraz, 3 miesiące po drugich urodzinach jak na razie jest ok. Planowałam z premedytacją zacząć w maju/czerwcu żeby dziecku zimno nie było latać w samych majtkach.

      Usuń
  2. No ja też jestem na bieżąco z tematem:)
    A Twoja Córa dała sobie radę bardzo szybko (nie rozumiem "dobrych rad" znajomych... gdyby miała cztery lata...). Gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie doczytałam Twojego bloga. Mam niezłe zaległości. Również gratuluję! I zazdroszczę wołania...

      Usuń
  3. Gratuluję sukcesów! Ja znałam milion dobrych rad i pomysłów i mogłam je sobie wsadzić :-( Młody mozna powiedziec tak naprawde odpieluchował się jak poszedł do przedszkola (chodził bez pieluch ale lał w gacie). A do dziś zdarza mu się popuszczac w gacie jak się zagapi. Wtej chwili już po takim czasie i takim doświadczeniu mam w tej kwestii morze wyrozumiałości! I cieszę się z Waszych sukcesów :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję sukcesów! Ja znałam milion dobrych rad i pomysłów i mogłam je sobie wsadzić :-( Młody mozna powiedziec tak naprawde odpieluchował się jak poszedł do przedszkola (chodził bez pieluch ale lał w gacie). A do dziś zdarza mu się popuszczac w gacie jak się zagapi. Wtej chwili już po takim czasie i takim doświadczeniu mam w tej kwestii morze wyrozumiałości! I cieszę się z Waszych sukcesów :-)

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałeś posta? Zostaw ślad po sobie ;-)